Vores handelsbetingelser

1. Generelt

Nærværende handels- og leveringsbetingelser gælder for alle køb foretaget på www.doorhouse.dk og er derfor udelukkende omfattet af regler og betingelser gældende herfor. For erhvervskunder og projektkunder gælder endvidere de aftalte almindelige salgs- og leveringsbetingelser.

Alle kontrakter indgås på dansk.

DoorHouse forbeholder sig retten til – til enhver tid og uden grund – at afvise salg med videresalg for øje, uagtet annoncering, skiltning, lagerbeholdning m.v.

 

2. Bestilling af vinduer og døre

Alle vinduer og døre, som bestilles hos Doorhouse, fremstilles ud fra specialmål tilpasset vores købers individuelle behov og ønsker. Vær opmærksom på, at vi forbeholder os retten til at tolerere en mindre fejlmargin på 2mm. Det er til enhver tid købers ansvar at sikre, at ordrebekræftelsen stemmer overens med det produkt, der ønskes bestilt. Da alle produkter fremstilles på specialmål, er der ingen fortrydelsesret. Varebestillinger og produktionen går i gang straks ved bestilling for at sikre hurtig levering.

En bestilling på specialmål kan IKKE ændres efter bestilling.

Afbestilling: Gratis indenfor de første 24 timer

Du kan altid annullere din ordre gratis i de første 24 timer efter du afgiver din ordre. Derefter går vores produktion i gang. Vil du annullere din ordre efter de første 24 timer, koster det 50% af ordreværdien, i de første 7 dage efter du afgiver din ordre. Efter 7 dage er ordren kommet helt igennem vores system, og du vil ikke kunne få refunderet ordreværdien.

Derfor er det enormt vigtigt, at du kontrollerer dine ordredetaljer en ekstra gang. Annullering af ordre sker pr. mail til info@doorhouse.dk og gælder fra det tidspunkt mailen er modtaget. Husk at skrive dit ordrenummer i mailen til os.

3. Priser

Priserne på www.doorhouse.dk er dagspriser, angivet i danske kroner og inklusive 25% moms for privatkunder og ex. moms for erhvervs- og offentlige kunder, med mindre andet er angivet. De angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland, Færøerne og ikke brofaste øer. 

Alle priser er angivet i danske kroner, inkl. moms.

Fragtprisen er afhængig af de varer, der bestilles. Fragtprisen vil altid fremgå af din indkøbskurv.

4. Betaling

De mulige betalingsformer på www.doorhouse .dk er:

      • Dankort

      • VISA

      • VISA Elektron

      • Master Card

      • Mobilepay

      • DoorHouse Service erhvervskort

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.doorhouse.dk og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 
Rabatter – uanset form – kan ikke kombineres.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig ringere end ved andre former for betaling. 

For at handle på www.doorhouse.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort. 

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret. Det betyder, at du kan fortryde dit køb i op til 14 dage efter, at du har modtaget varerne. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@doorhouse.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Ordren skal sendes retur senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Husk altid at vedlægge kopi af købsfakturaen, med tydelig angivelse af det oplyste returnummer.

Bemærk, at varer der sendes retur uden porto, pr. efterkrav eller uden omdeling, nægtes modtaget af DoorHouse ApS.

Fortrydelse af en del af købet.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb

Ingen fortrydelsesret

Følgende køb kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

 

 Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

6. Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse/faktura fra DoorHouse, og er din ordre endnu ikke effektueret af DoorHouse, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundecenter.

7. Levering, Leveringstid & Omkostninger

Leveringstiden er 0 – 3 hverdage på alm. lagervarer. 
Leveringstiden for varer mærket med “Levering direkte fra leverandør” kan variere fra 3 – 10 dage. Se venligst under det enkelte produkt.

Kontakt os hurtigst muligt, hvis varen lider af en skade. Er varen/emballagen beskadiget, anbefaler vi, at du enten nægter modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvittere på fragtbrevet “Modtaget med forbehold” og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig hos os.

Vi anbefaler at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør. Synlige defekter eller mangler bør anmeldes til www.doorhouse.dk gerne på leveringsdagen eller senest dagen efter.

Alle leverancer leveres til første dør i stueetagen, rampe- eller gadeplan, www.doorhouse.dk  leverer kun i Danmark, ikke brofaste øer dog mod tillæg og ikke omfattende Grønland og Færøerne.

Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen, og kunden har modtaget varen. Vælges det, at varen må stilles, har du selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtageradressen. Skulle du ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med dig. www.doorhouse.dk  afholder omkostninger ved 1. genudkørsel af varen, derefter betaler kunden efterfølgende genudkørsler.

Vi er samarbejde med følge transport (fragt) firmaer

  1. Brink Transport
  2. GLS
  3. DAO
  4. Bring
  5. DHL
  6. Danske Fragtmænd


Fragtprisen er afhængig af de varer, der bestilles.

Fragtprisen vil altid fremgå af din indkøbskurv.

Www.doorhouse.dk  benytter både pakkedistributør og fragtmand.

Ved mindre varer op til ca. 20 kg. vil pakkedistributør som udgangspunkt benyttes, hvorimod større varer og palle gods leveres med fragtmand. www.doorhouse.dk afgør alene hvilken fragtmetode der anvendes til den pågældende forsendelse.

Priser for levering af pakker:                kr. 69,- (55,20 excl. moms) pr. pakke
(med mindre andet er angivet på varen)

Priser for levering af paller:                  fra kr. 299,- (239,20 excl. moms) pr. palle
(med mindre andet er angivet på varen)

Fejllevering
Hvis DoorHouse Webshop har fremsendt en forkert vare i forhold til kundens bestilling, refunderer DoorHouse Webshop portoen/fragten i forbindelse med kundens returnering af den fremsendte, forkerte vare til DoorHouse Webshop ved at indbetale beløbet til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling. Hvis kunden returnerer varen til et af DoorHouses byggemarkeder, kan portoen/fragten refunderes  kontant til kunden.

8 Afhentning

Kunden kan ved bestillingen vælge “afhentning”, hvorefter bestillingen kan afhentes på følgende adresse:

 DoorHouse ApS
Hvissingevej 118
2600 Glostrup

DoorHouse Webshop sender en e-mail til kunden, når varen er ¨Klar til afhentning¨

Ved afhentningen skal kunden fremvise email samt gyldig billedlegitimation. Varer bestilt til afhentning skal være afhentet senest 30 dage efter meddelelsen til kunden om “klar til afhentning”, hvorefter kunden har fortabt enhver rettighed vedrørende købet.

9. Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, vil Doorhouse ApS tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, om du skal have pengene tilbage eller evt. have afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

www.doorhouse.dk  bedes kontaktet inden varerne sendes retur. Hvis varen er blevet skadet under transporten, er det bedst at klage omgående.

Hvis du har givet samtykke til, at varen må stilles, sker levering på dit ansvar, når varen leveres på det angivne sted.

Hvis du har fået defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, anbefaler vi, at du benytter vores reklamationsformular, med angivelse af fejlen og kopi af den oprindelige kvittering, for at give en hurtigere sagsbehandling. Efter du har benyttet vores reklamationsformular til at oprette en reklamation vil du blive kontaktet af DoorHouse hurtigst muligt. Vi vil herefter give dig instruktioner om den videre proces.

Vi anbefaler på det KRAFTIGSTE, at du ikke tager en vare i brug ved transportskader, før reklamationen er færdigbehandlet.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

10. Forbrugeraftaleloven

Din ordreafgivelse og dit køb ved DoorHouse ApS via internettet er underlagt almindelig dansk lovgivning. Læs om sikkerhed og dine rettigheder når du handlet på internettet: www.forbrug.dk

Klageadgang
Hvis du er utilfreds med varen, du har købt og ikke er enig med vores kundeservice om en fornuftig løsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.

Klager kan rettes til Forbrugerklagenævnet, Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For
klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr   [MTB1] 

 

11. Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf,nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Doorhouse ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på doorhouse.dk er Doorhouse Aps.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@doorhouse.dk

Kundeservice

Telefonerne er åbne mandag til fredag fra kl. 8:00 – 16:00  på tlf.nr. 43 64 14 88.
Spørgsmål til kundeservice sendt pr. e-mail vil så vidt mulig blive besvaret på hverdage i tidsrummet 8:00 – 16:00. Henvendelser modtaget efter 16:00 vil først blive besvaret næstfølgende hverdag. Kontakt kundeservice på e-mail info@doorhouse.dk

Fortrydelsesformular

Doorhouse.dk-fortrydelsesformular

Hvis fortrydelsesretten gøres gældende, udfyldes og sendes denne formular til

Doorhouse.dk
Hvissingevej 118
2600 Glostrup
Tlf.: 43641488
e-mail: info@doorhouse.dk

Hvissingevej 118
2600 – Glostrup
Mail: Info@doorhouse.dk
CVR: 37 38 24 93
Tlf: 43 64 14 88

Alt i døre, fliser, bademiljø, VVS og maling